A tudatos társkeresés

Mit tegyek, ha régóta nem jön a szerelem?

2015/11/23. - írta: Dóra Theisz

maganyos_ferfi.jpgTöbb oka lehet annak, ha valakit hosszú időre elkerül a szerelem, és egy komoly kapcsolat, bár valójában nagyon is vágyik erre. Nem rég kaptam egy őszinte levelet, egy csajozásban sikeres fiatalembertől, aki évek óta hiányolja a szerelmet az életéből. Máté leveléből és a pszichológus válaszából sok minden kiderül a lehetséges okokról, és arról, mit is tehetünk ebben a helyzetben.

Kedves Dóra!

Azért írok neked, mert aggaszt, hogy két komolyabb kapcsolatom vége óta, az elmúlt néhány évben egyáltalán nem voltam szerelmes. 30 éves vagyok, a munkámban sikeresnek érzem magam, és sikernek értékelem azt is, hogy tényleg nagyon jó nőim voltak akár külsőre, akár belsőre, de az az egy apróság, ami lángra lobbant, az az elmúlt időszakban teljesen hiányzott. Kicsit írok azokról a lányokról, akikbe komolyan szerelmes voltam, hogy lásd, mi hiányzik mostanában. Az első lány, akivel legtovább voltam együtt, ő színész volt. Elég sajátos világ, független, szabad élet. Nagyon nyitott és barátságos volt, és persze sosem unatkozott, mert próbák és előadások, tánc, színház, belföld, külföld, mégis működött a kapcsolat. És büszke is voltam rá. Mire ő hazajött (később ért haza, mint én általában), addigra én főztem meg és vártam vacsorával. Egyszer, csak úgy, 80 mécsesből kiraktam, hogy Szeretem, mind meg volt gyújtva, amikor belépett a hálószobába...a szőnyeg meg picit megégett, mert ugye a nyakamba ugrott és egymásnak estünk. :) Őt nagyon szerettem.

A másodikban pedig egy igazi oroszlán volt a párom, elég kemény természettel, mármint határozott volt nagyon, vele jókat veszekedtünk. De élveztem. :) És sosem hagyta magát. Mindig azt akarta, hogy övé legyen az utolsó szó, de én is ilyen vagyok. Mégis nagyon jól meg voltunk. Ő akkor még fiatal volt, nálam majdnem 6 évvel, de fiatalon szeretett volna férjhez menni és gyereket szülni, és ez is nagyon tetszett benne, nem volt az a karrierista nő, bár okos volt és határozott céljai voltak, de a család fontosabb lett volna. Sok helyre mentünk el együtt, sokat utaztunk, wellnesseztünk, megtanítottam pókerezni és egy társaságba, az én baráti körömbe járt el játszani. Bálba mentünk, meg moziba, tényleg annyi mindent csináltunk együtt, mint azóta az elmúlt 4 évben összesen senkivel sem. És nagyon jól főzött, mindig várt, amikor megérkeztem hozzá. És ő is olyan volt, hogy ha valamit akart, akkor azt elérte. Ha én elfoglalt voltam és nem tudtam menni hozzá több hétig, akkor megoldotta és eljött ő hozzám. Nagyon jó páros voltunk, de nagyon vágyott külföldre, én pedig nem, és emiatt el kellett engednem őt. Azóta nem tudtam szerelmes lenni.

Én őszintén mondom, ha bármelyikükkel találkoznék újra, biztos komoly érzelmeket váltana ki belőlem. Nem tudom megmagyarázni, hogy őket miért szerettem, de mindegyikükben meg volt az, ami miatt boldog voltam és abszolút nem érdekelt más.

Azóta viszont, nagyon sok nővel volt dolgom, de olyan, mintha kiégtem volna, egyik nap ez, másik nap az, vagy időnként egy nap akár több is (nem egyszerre). Élveztem sokszor a változatosságot, de ez olyan, mint a drog, egy ideig élvezed, aztán függővé válsz, nehezen tudsz leállni. Főleg, ha közben nincs meg az, aki mellett senki más nem érdekel.

csinos_csajok.jpg

Egyébként lehet, hogy egy ideig nem kellene senkivel sem találkoznom, randiznom, se szex, se semmi, és letisztázni magamban a dolgokat, de ugye ezt nehéz kibírni. :) Viszont így úgy érzem, hogy mindig van valaki, ha épp kell valaki, mindig megkapom azt, amit minimálisan szeretnék, és ez megszokássá válik, a folyamatos újdonság és változatosság után nehéz egy valaki mellett megállapodni. Pedig egyébként erre vágyom.

Komolyan gondolkodom, mit kellene tegyek, és őszintén érdekel, te erről mit gondolsz.

Előre is köszönöm válaszod: Máté

 

Kedves Máté!

Köszönöm, hogy megosztottad velem történetedet és őszinte kérdéseidet. Leveled alapján egy lovagias, romantikus fiatalember lehetsz, aki nyitott, színes egyéniséggel, kellő akarattal, és némi klasszikus női értékekkel rendelkező (főzés, család, alkalmazkodás) hölgyekbe volt szerelmes. Szereted az okos, sokoldalú lányokat, akiknek te is büszke lehetsz a sikereire, és akikért meg kell küzdeni. Ahogy jelenlegi életmódodról írsz, („egyik nap ez, másik nap az”) az arra enged következtetni, hogy mostanában könnyen megszerezhető nőkkel vagy együtt, akik talán pont ellentétei annak, ami téged lángra lobbant. De vajon miért pont ilyen lányoknak udvarolsz? Azt gondolom, hogy jelenlegi csajozós életmódoddal, ha nem is tudatosan, de te magad kerülöd azokat a helyzeteket, azokat a lányokat, akikbe szerelmes lehetnél. Hiszen a szerelem során a legmélyebben bizalmat szavazunk a másik embernek, átadjuk, sebezhetővé tesszük magunkat, és ha ilyenkor ér minket csalódás, az nagyon tud fájni. Nemrég olvastam egy rákból gyógyult hölgy írását, aki azt állította, hogy a legkellemetlenebb kezelés sem fájt neki annyira, mint a szíve, amikor szerelmi bánat érte. És ha valami ennyire fáj, azt az ember igyekszik elkerülni. Ugyanakkor azt is tapasztalom, hogyha valaki közel tud menni a fájdalmához, át tudja élni, el tudja siratni, gyászolni az őt ért veszteségeket, akkor abból rengeteget gazdagodik az élete, és újra bizalmat tud szavazni. Abból, hogy azt írod, bármelyik volt szerelmeddel találkoznál, az újra komoly érzelmeket váltana ki belőled, arra következtetek, hogy még nem engedted el ezt a két lányt, nem gyászoltad el ezt a két kapcsolatot s ezért sem tudsz újra szerelmes lenni. Valóban megoldás lehet erre a helyzetre az, amit te is írsz, hogy kicsit leállsz a csajozással, és letisztázod magadban a dolgokat. Akár egy szakember segítségét is kérheted ebben, hiszen nagyon sok olyan pszichológiai módszer, technika létezik, ami segíti ezt a folyamatot. De az ’egy életem egy halálom’ döntést csak te hozhatod meg. Kívánok hozzá sok sikert!

 af86caf7fc88d012d72c78479a692b64.jpgTheisz Dóra

pszichológus                       

 

 

 

Párt-fogók

Társkeresőknek

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://part-fogok.blog.hu/api/trackback/id/tr268101588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása